Regulamin obiektu “Plener Istebna”
Przedmiot Regulaminu
1. Regulamin określa zasady świadczenia usług, odpowiedzialności oraz przebywania na terenie obiektu “Plener Istebna” i jest integralną częścią umowy, do której zawarcia dochodzi przez dokonanie rezerwacji i/albo zapłatę zadatku lub całej należności za pobyt. Dokonując czynności wymienionych w zdaniu poprzednim Gość potwierdza, iż zapoznał się i akceptuje warunki Regulaminu.
2. Regulamin obowiązuje wszystkie osoby przebywające na terenie obiektu “Plener Istebna”.
3. Regulamin dostępny jest do wglądu w naszych obiektach, a także na stronie www.pleneristebna.pl.
4. Obiekt “Plener Istebna” prowadzony jest przez spółkę Rezydencje Istebna Sp. z o.o. z siedzibą przy ul. Batorego 4/4, 40-061 Katowice, wpisaną do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy Katowice-Wschód w Katowicach, VIII Wydział gospodarczy KRS pod numerem KRS 0000891101, posiadającą numer NIP 6342993668, z kapitałem zakładowym w wysokości 245.000,00 zł, dalej zwaną Zarządcą.
Doba Hotelowa
5. Pobyt w Plener Istebna zaczyna się od godz. 15:00 w dniu przyjazdu a kończy o godz. 11:00 w dniu wyjazdu.
6. Domki w obiekcie Plener Istebna wynajmowane są na minimum 2 doby. Maksymalny czas najmu zależny jest od woli Gościa i dostępności domku w danym okresie.
7. Maksymalna liczba Gości jaka może zostać zakwaterowana w każdym domku to 9 osób.
Rezerwacje i Płatności
8. Warunkiem dokonania rezerwacji jest akceptacja niniejszego regulaminu. Rezerwacji można dokonywać telefonicznie lub mailowo (dane kontaktowe zawarte są na stronie internetowej www.pleneristebna.pl), a także poprzez elektroniczny formularz rezerwacji zamieszczony na stronie internetowej www.pleneristebna.pl. Warunkiem dokonania rezerwacji domku jest podanie danych określonych przez Zarządcę (mailowo, telefonicznie) lub określonych w formularzu rezerwacyjnym.
9. Umowa o rezerwację pobytu zawierana jest na czas określony od dnia zawarcia umowy do zakończenia okresu pobytu.
10. Cena za dobę jest równa cenie za domek i jest niezależna od liczby Gości. Ceny podawane są przez Zarządcę przed dokonaniem rezerwacji w przypadku dokonywania ich mailowo lub telefonicznie, a także zamieszczone na stronie internetowej www.pleneristebna.pl.
11. Wcześniejszy przyjazd (tj. przed godz. 15:00) i późniejszy wyjazd (tj. po godz. 11:00) muszą być potwierdzone z Zarządcą i mogą podlegać dodatkowym opłatom.
12. Potwierdzenie rezerwacji pobytu następuje po wpłaceniu zaliczki, która wynosi 30% wartości rezerwacji. Zaliczkę należy wpłacić w ciągu 48 godzin od dokonania rezerwacji na rachunek bankowy wskazany przy dokonywaniu rezerwacji. W przypadku braku wpłaty w w/w terminie rezerwacja zostanie anulowana. W przypadku anulowania rezerwacji przez Gościa na co najmniej 14 dni przed planowanym przyjazdem – kwota zaliczki podlega zwrotowi w wysokości 100%. W przypadku anulowania rezerwacji przez Gościa w terminie krótszym niż 14 dni przed planowanym przyjazdem, kwota zaliczki nie podlega zwrotowi.
13. Kwota pozostała do zapłaty, po wpłaceniu zaliczki, musi zostać uregulowana minimum 7 dni przed planowanym przyjazdem. W przypadku gdy rezerwacja zostaje dokonana na mniej niż 7 dni przed planowanym przyjazdem, kwota za pobyt musi być opłacona bezzwłocznie w całości. W przypadku braku wpłaty w w/w terminie cała rezerwacja zostanie anulowana, nawet pomimo zapłaty zaliczki. W przypadku anulowania rezerwacji przez Gościa w terminie krótszym niż 7 dni przed planowanym przyjazdem, 50% kwoty płatności za pobyt (w tym zaliczka 30%) nie podlega zwrotowi.
14. W przypadku potrzeby uzyskania faktury za pobyt bardzo prosimy o podanie danych firmy przy dokonywaniu rezerwacji.
15. Zarządca może anulować nieopłaconą rezerwację w przeciągu 24h bez podania przyczyny.
16. Wcześniejsze zakończenie pobytu w “Plener Istebna” nie z winy Zarządcy nie uprawnia Gości do zwrotu kwoty za niewykorzystane dni pobytu. Gość ma prawo w dalszym ciągu korzystać z całego pobytu objętego dokonaną przez niego rezerwacją.
Zakwaterowanie i Przyjazd
17. W dniu przyjazdu Goście otrzymają kod do skrytki na klucze, która znajduje się przy wejściu każdego domku lub odbierają klucze u wskazanej osoby.
18. Kaucja zwrotna w kwocie 500 zł wpłacana jest przez Gościa przelewem przy dokonaniu rezerwacji lub gotówką przy zameldowaniu. Kaucja zwracana jest do 72 godzin od momentu wymeldowania Gościa, o ile nie wystąpią szkody za które odpowiada Gość (przyjmujący odpowiedzialność za wszelkie osoby przebywające z nim w zarezerwowanym domku), którym pokryciu służy otrzymana kaucja.
19. W “Plener Istebna” tylko jeden dom o nazwie Terakota jest przystosowany do pobytu z psami. Prosimy jednak o wcześniejszy kontakt z Zarządcą celem ustalenia szczegółów pobytu, w tym wysłanie zdjęcia psa. Właściciel obiektu zastrzega sobie możliwość odmowy zgody na przyjazd z psem. Goście są zobowiązani do zapewnienia zwierzętom osobnego posłania, są odpowiedzialni za wszelkie szkody wyrządzone przez zwierzę oraz są zobowiązani do sprzątania odchodów zwierzęcia. Zaleca się wychodzenie na spacer poza teren obiektu „Plener Istebna”. Za pobyt psa pobierana jest dodatkowa opłata w wysokości 100 zł, niezależnie do długości jego trwania.
20. W domkach Plener Istebna obowiązuje kategoryczny zakaz palenia wyrobów tytoniowych i tzw. papierosów elektronicznych. Palenie będzie podlegać karze w wysokości 300 zł potrącanej z kaucji.
21. Na terenie Plener Istebna obowiązuje cisza nocna w godzinach 22:00 – 06:00.
22. W przypadku łamania ciszy nocnej przez innych użytkowników domków należy zgłosić zdarzenie odpowiednim służbom, w szczególności Policji.
23. W „Plener Istebna” do dyspozycji gości są balie opalane drewnem wraz z hydromasażem. Każdy z domków posiada własną balię. Balie będą przygotowane do pobytu Gości wraz z drewnem i wszelkimi niezbędnymi do ich rozpalenia przyrządami. Koszt drewna na pobyt wynosi 100 zł. Goście mogą korzystać z balii przez cały pobyt bez limitu.
Odpowiedzialność za Szkody
24. Wynajęty domek należy zostawić w stanie zastanym w dniu przyjazdu, w szczególności uprzątnięty i opróżniony z przedmiotów Gościa i zaproszonych przez niego osób.
25. Wszystkie usterki i zniszczenia należy niezwłocznie zgłosić Zarządcy.
26. W dniu wyjazdu obsługa sprawdzi stan pomieszczeń. Wszelkie roszczenia wynikające z ewentualnych zniszczeń będą rozstrzygane z Gościem drogą mailową. W przypadku kwestii spornych zdarzenie będzie rozstrzygane drogą sądową.
27. Wszelkie usterki urządzeń znajdujących się w domkach należy zgłaszać natychmiast obsłudze obiektu. Gość, który umyślnie lub przez niewłaściwe użytkowanie zniszczy wyposażenie domku, zobowiązany jest pokryć w całości zaistniałe koszty w wysokości wartości zniszczonych rzeczy, podawanej przez Zarządcę.
28. W “Plener Istebna” obowiązuje zakaz wchodzenia do domku w butach narciarskich/snowboardowych. Sprzęt narciarski/snowboardowy oraz rekreacyjny może być przechowywany w przygotowanej do tego narciarni/rowerowni- pomieszczenie gospodarcze.
29. Do suszenia butów, ubrań narciarskich i przechowywania sprzętów służy specjalnie przygotowane pomieszczenie gospodarcze.
30. Przy każdorazowym opuszczeniu domku prosimy o sprawdzenie czy jest on zamknięty.
31. Obowiązuje całkowity zakaz wynoszenia rzeczy będących wyposażeniem domku.
Reklamacje
32. Gościom przysługuje prawo złożenia reklamacji w formie papierowej na adres siedziby Zarządcy obiektu Rezydencje Istebna Sp. z o.o. (ul. Batorego 4/4, 40-061 Katowice) lub drogą mailową na adres hej@pleneristebna.pl.
33. Reklamacja zostanie rozpatrzona przez Zarządcę obiektu w terminie 14 dni od dnia jej otrzymania a informacja o wyniku jej rozpatrzenia zostanie przesłana Gościowi na wskazany przez niego adres poczty elektronicznej bądź adres pocztowy.
34. Jeżeli reklamacja nie zostanie uznana przez Zarządcę obiektu a Gość będący konsumentem nie zgadza się z tą decyzją, może zwrócić się do Powiatowego Rzecznika Konsumenta bądź wystąpić na drogę sądową celem dochodzenia ewentualnych roszczeń.
35. Pod adresem dostępna jest platforma internetowego systemu rozstrzygania sporów pomiędzy konsumentami i przedsiębiorcami na szczeblu unijnym (platforma ODR). Platforma ODR stanowi interaktywną i wielojęzyczną stronę internetową z punktem kompleksowej obsługi dla konsumentów i przedsiębiorców dążących do pozasądowego rozstrzygnięcia sporu dotyczącego zobowiązań umownych wynikających z internetowej umowy o świadczenie usług.
36. W celu wypełnienia obowiązków wynikających z Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady Europejskiej (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, dalej „RODO”), przedstawiamy wszelkie niezbędne informacje o zakresie i podstawach prawnych przetwarzania twoich danych osobowych, a także nasze dane kontaktowe, aby pomóc Ci zrozumieć, w jaki sposób będziemy przetwarzać twoje dane, a także zapewnić cię, że stosujemy wystarczające i skuteczne środki ochrony tych danych.
37. Obiekt nie ponosi odpowiedzialności za utratę lub uszkodzenie wszelkich rzeczy pozostawionych przez Gościa na terenie obiektu Plener Istebna.
38. Ze względu na teren górzysty z dużymi opadami śniegu w okresie zimowym, Gość jest zobowiązany do zachowania szczególnego bezpieczeństwa podczas przemieszczania się po terenie obiektu oraz do przyjazdu środkiem transportu przystosowanym do takich warunków. Samochody powinny być napędzane 4x4 bądź być wyposażone w łańcuchy, nie ponosimy odpowiedzialności za wypadki spowodowane brakiem takiego wyposażenia.
39. Zarządca odpowiada za zgodność świadczenia z umową określoną niniejszym Regulaminem na zasadach ogólnych.
40. Gościom nie przysługuje prawo odstąpienia od dokonanej rezerwacji domku zgodnie z postanowieniami niniejszego Regulaminu, gdyż zgodnie z art. 38 ust. 1 pkt 12 ustawy z dnia 30 maja 2014 r. umowa regulowana niniejszym Regulaminem stanowi umowę o świadczenie usług zakwaterowania, innych niż do celów mieszkalnych.
Załącznik nr 1. Odpowiedzialność Usługodawcy
Usługi są zgodne z Umową (regulowaną niniejszym Regulaminem) jeżeli:
1. zgodny z Umową pozostaje ich opis, rodzaj, ilość, jakość, kompletność, funkcjonalność, kompatybilność, interoperacyjność oraz dostępność wsparcia technicznego i aktualizacji,
2. zgodna z Umową pozostaje ich przydatność do szczególnego celu, do którego są potrzebne Usługobiorcy, o którym Usługobiorca powiadomił Usługodawcę najpóźniej w chwili zawarcia Umowy i który Usługodawca zaakceptował,
3. Usługi nadają się do celów, w których zazwyczaj korzysta się z usług tego rodzaju, z uwzględnieniem obowiązujących przepisów prawa, norm technicznych lub dobrych praktyk,
4. Usługi występują w takiej ilości i mają takie cechy, w tym funkcjonalność, kompatybilność, dostępność, ciągłość i bezpieczeństwo, jakie są typowe dla lub usług tego rodzaju i których Usługobiorca może rozsądnie oczekiwać, biorąc pod uwagę charakter usług oraz publiczne zapewnienia złożone przez Usługodawcę, jego poprzedników prawnych lub osoby działające w jego imieniu, w szczególności w reklamie, chyba że Usługodawca wykaże, że:
1) nie wiedział o danym publicznym zapewnieniu i oceniając rozsądnie, nie mógł o nim wiedzieć,
2) przed zawarciem umowy publiczne zapewnienie zostało sprostowane z zachowaniem warunków i formy, w jakich publiczne zapewnienie zostało złożone, lub w porównywalny sposób,
3) publiczne zapewnienie nie miało wpływu na decyzję Usługobiorcy o zawarciu Umowy.
Odpowiedzialność Usługodawcy
1. Usługodawca ponosi odpowiedzialność za brak zgodności z Umową usług jednorazowo lub w częściach, który istniał w chwili ich dostarczenia i ujawnił się w ciągu dwóch lat od tej chwili. Domniemywa się, że brak zgodności usług z Umową, który ujawnił się przed upływem roku od chwili dostarczenia usług, istniał w chwili ich dostarczenia.
2. Usługodawca nie może powoływać się na upływ terminu do stwierdzenia braku zgodności usług określonego w ust. 1, jeżeli brak ten podstępnie zataił.
Uprawnienia Usługobiorcy w przypadku niezgodności z Umową usług
1. Jeżeli usługi są niezgodne z Umową, Usługobiorca może żądać doprowadzenia do ich zgodności z Umową.
2. Usługodawca może odmówić doprowadzenia usług do zgodności z Umową, jeżeli doprowadzenie do zgodności usług z Umową jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów dla Usługodawcy.
3. Przy ocenie nadmierności kosztów uwzględnia się wszelkie okoliczności sprawy, w szczególności znaczenie braku zgodności usług z Umową oraz wartość usług zgodnych z Umową.
4. Usługodawca doprowadza usługi do zgodności z Umową w rozsądnym czasie od chwili, w której Usługodawca został poinformowany przez Usługobiorcę o braku zgodności z Umową i bez nadmiernych niedogodności dla Usługobiorcy, uwzględniając ich charakter oraz cel, w jakim są wykorzystywane. Koszty doprowadzenia usług do zgodności z Umową ponosi Usługodawca.
5. Jeżeli usługi są niezgodne z Umową, Usługobiorca może złożyć oświadczenie o odstąpieniu od umowy, gdy:
1) doprowadzenie do zgodności usług z Umową jest niemożliwe albo wymaga nadmiernych kosztów stosownie do ust. 2 i 3 powyżej,
2) Usługodawca nie doprowadził usług do zgodności z Umową zgodnie z ust. 4 powyżej,
3) brak zgodności usług z Umową występuje nadal, mimo że Usługodawca próbował doprowadzić usługi do zgodności z Umową,
4) brak zgodności usług z Umową jest na tyle istotny, że uzasadnia obniżenie ceny albo odstąpienie od umowy bez uprzedniego skorzystania ze środka ochrony określonego w ust. 1-4 powyżej,
5) z oświadczenia Usługodawcy lub okoliczności wyraźnie wynika, że nie doprowadzi on usług do zgodności z Umową w rozsądnym czasie lub bez nadmiernych niedogodności dla Usługobiorcy.
Zmiana usług
1. Usługodawca może dokonać zmiany usług, która nie jest niezbędna do zachowania ich zgodności z Umową, zgodnie z postanowieniami Umowy, z uzasadnionych przyczyn w Regulaminie wskazanych.
2. Wprowadzenie zmiany, o której mowa w ust. 1, nie może wiązać się z jakimikolwiek kosztami po stronie Usługobiorcy.
3. Usługodawca ma obowiązek poinformować Usługobiorcę w sposób jasny i zrozumiały o dokonywanej zmianie, o której mowa w ust. 1.
4. Jeżeli zmiana, o której mowa w ust. 1 powyżej, istotnie i negatywnie wpływa na dostęp Usługobiorcy do usług lub na korzystanie z nich, Usługodawca jest zobowiązany poinformować Usługobiorcę z odpowiednim wyprzedzeniem na trwałym nośniku o właściwościach i terminie dokonania tej zmiany oraz prawie, o którym mowa w ust. 5 lub 6 poniżej.
5. W przypadku, o którym mowa w ust. 1, Usługobiorca może wypowiedzieć Umowę bez zachowania terminu wypowiedzenia w ciągu 30 dni od dnia dokonania zmiany, o której mowa w ust. 1, lub poinformowania o tej zmianie, jeżeli poinformowanie nastąpiło później niż ta zmiana.
6. Przepisu ust. 4 nie stosuje się, jeżeli Usługodawca zapewnił Usługobiorcy uprawnienie do zachowania, bez dodatkowych kosztów, usług zgodnych z Umową, w stanie niezmienionym.
Polityka prywatności
Administrator danych osobowych
Administratorem Twoich danych osobowych jest spółka Rezydencje Istebna Sp z o.o., ul. Batorego 4/4, 40-051 Katowice, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy Katowice-Wschód w Katowicach, VIII Wydział gospodarczy KRS pod numerem KRS 0000891101, posiadająca numer NIP 6342993668, z kapitałem zakładowym w wysokości 245.000,00 zł, dalej zwany Administratorem.
Zakres przetwarzanych danych
Imię, nazwisko, adres, adres e-mail, NIP, firma.
Cele i podstawy przetwarzania danych osobowych
1. Twoje dane będą przetwarzane przez nas, gdy: wyrazisz na to zgodę (art. 6 ust. 1 lit.) a) RODO), co obejmuje świadczenie usług marketingowych.
2. Świadczenie usług polegających na wynajmie krótkoterminowym obiektów; przetwarzanie jest konieczne w celu podjęcia kroków na twoje żądanie przed zawarciem umowy oraz w celu wykonania zawartej umowy (art. 6 ust. 1 lit. b) RODO), co obejmuje świadczenie usług polegających na realizacji zakwaterowania krótkoterminowego.
3. Przetwarzanie jest niezbędne w celu wypełnienia obowiązków prawnych ciążących na Administratorze (art. 6 ust. 1 lit. c) RODO).
4. Przetwarzanie jest konieczne do realizacji naszych prawnie uzasadnionych interesów (art. 6 ust. 1 lit. f) RODO), które obejmują:
1) Ustalenie, dochodzenie i obronę przed ewentualnymi roszczeniami użytkowników Serwisu;
2) Odpowiadanie na wiadomości i pytania użytkowników Serwisu;
3) Analizę statystyczną aktywności w Serwisie, usprawnienie działania Serwisu oraz działania marketingowe Administratora;
4) Poprawę jakości naszych produktów i usług;
5) Przetwarzanie danych w ramach profilu Administratora na portalach społecznościowych Facebook oraz Instagram (dane są współadministrowane przez Administratora oraz odpowiednio Facebook/Instagram);
6) Rozpatrzenie reklamacji, jak również poinformowanie o wyniku reklamacji.
Dobrowolność podania danych
Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak odmowa podania niektórych danych osobowych może uniemożliwić lub znacząco utrudnić korzystanie z Serwisu i jego funkcjonalności. W przypadku podania danych w zakresie niewystarczającym do wykonania danej czynności dane te będą niezwłocznie usuwane.
Odbiorcy danych osobowych
Odbiorcami danych osobowych mogą zostać podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie przepisów prawa, podmioty świadczące usługi na rzecz Administratora na podstawie zawartych z nim umów (w tym podmioty świadczące IT, doradcze, konsultacyjne, pomoc prawną, podatkową, rachunkową), podwykonawcy, którzy świadczą dla Administratora usługi na podstawie zawartej z nim umowy oraz innym podmiotom na potrzeby przeprowadzenia audytu zewnętrznego, zachowania zgodności, zarządzania ryzykiem, rozwoju przedsiębiorstwa i/lub spraw związanych z utrzymaniem ładu korporacyjnego lub organom administracji rządowej zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.
Okres przechowywania Twoich danych osobowych
Twoje dane będą przez nas przetwarzane:
(i) w związku z zawartą umową do czasu zakończenia realizacji czynności objętych umową, a po tym czasie przez okres przedawnienia roszczeń związanych z umową, a także kolejny okres niezbędny do ich zidentyfikowania zaraz po okresie przedawnienia;
(ii) jeżeli skontaktowałeś się z nami w jakiejkolwiek formie, będziemy przetwarzali twoje dane osobowe do czasu udzielenia odpowiedzi na twoje pytania, wyjaśnienia z tobą kwestii objętych zapytaniem;
(iii) w przypadku reklamacji, będziemy przetwarzali dane przez czas trwania procesu reklamacyjnego;
(iv) W przypadku przetwarzania danych w celu wykonania obowiązków prawnych ciążących na Administratorze, do czasu ich wykonania i upływu okresu przedawnienia uprawnień do skontrolowania wykonania obowiązków albo zakończenia kontroli, jeżeli została wszczęta w okresie przed przedawnieniem obowiązków i trwa jeszcze po tym okresie.
(v) jeśli przetwarzanie odbywa się na podstawie wyrażonej zgody lub usprawiedliwionego interesu administratora, odpowiednio do czasu wycofania zgody lub skutecznego zgłoszenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych.
Kiedy Państwa informacje przestaną być nam potrzebne, podejmiemy wszelkie uzasadnione kroki w celu usunięcia ich z naszych systemów i zapisów lub w celu ich odpowiedniej anonimizacji, tak aby uniemożliwić zidentyfikowanie Państwa na ich podstawie.
Twoje prawa związane z przetwarzaniem danych osobowych
Zgodnie z RODO w związku z przetwarzaniem przez nas twoich danych osobowych przysługują ci następujące prawa:
· prawo do wycofania zgody;
· prawo dostępu do swoich danych osobowych;
· prawo do żądania sprostowania swoich danych osobowych;
· prawo do żądania usunięcia swoich danych osobowych, w określonych okolicznościach spełnienie Państwa żądania może okazać się dla nas niemożliwe, np. w przypadku, gdy przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia prawnego obowiązku lub wykonania umowy.
· prawo do żądania ograniczenia przetwarzania danych osobowych;
· prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. prawo do otrzymania od nas twoich danych osobowych w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie informatycznym nadającym się do odczytu maszynowego; możesz przesłać te dane innemu administratorowi danych lub zażądać, abyśmy przesłali twoje dane innemu administratorowi, jednakże zrobimy to tylko wtedy, gdy taka czynność będzie technicznie możliwa;
· prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania twoich danych na podstawie naszego prawnie uzasadnionego interesu, który nie jest nadrzędny wobec twojego interesu lub twoich praw i wolności,
· prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania twoich danych na potrzeby marketingu bezpośredniego.
Aby skorzystać z wyżej wymienionych praw, prosimy o kontakt za pośrednictwem poczty na adres: ul. Batorego 4/4, 40-061 Katowice, RezydencjeIstebna Sp z o.o.
Przysługuje ci również prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych, tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
Zautomatyzowane przetwarzanie danych
Twoje dane osobowe nie są przetwarzane w sposób zautomatyzowany oraz nie są poddawane profilowaniu.