Dlaczego hotele i obiekty noclegowe powinny znać podstawy Social Media?

12 stycznia 2022

Media społecznościowe dzisiaj, to często źródło wstępnej informacji, która może zachęcić i zaintrygować potencjalnego odbiorcę lub kompletnie taką osobę zrazić. Badania wskazują, że mamy zaledwie 11 sekund, aby pozostawić dobre wrażenie, ale uwaga! To dotyczy również Twojego biznesu! Zastosowanie właściwej strategii zwiększy ruch i zaangażowanie, co przełoży się na realne korzyści, a brak takiego planu- wręcz przeciwnie. Czy chcesz zatem ryzykować? Wykorzystaj potencjał Social Media i daj się odnaleźć!

Efekt skali

Słuszność wykorzystanego nagłówka potwierdzają dane liczbowe, gdyż w Polsce jest ponad 25 milionów użytkowników mediów społecznościowych! Już te statystyki doskonale oddają siłę możliwości social media, ale to jednak nie wszystko. Nie sposób pominąć gigantów w tym obszarze, czyli platformy Facebook oraz Instagram. Oba wymienione serwisy gromadzą łącznie blisko 30 milionów osób, a pamiętajmy, że te informacje dotyczą wyłącznie Polski!

Co to oznacza dla branży turystycznej? Brak ograniczeń i prezentacja walorów przed tysiącami zainteresowanych. Warto wiedzieć, że media społecznościowe bardzo ewoluowały na przestrzeni ostatnich lat i rozwinęły paletę swoich zastosowań. Oprócz poszukiwania inspiracji, przyszli globtroterzy wykorzystują ulubione nośnik do odnajdywania nowych i oryginalnych miejsc podróży oraz noclegowni. Styczność z trafnie opracowanym profilem obiektu noclegowego, automatycznie klasyfikuje nasz hotel jako profesjonalny i godny uwagi.

Cyfry mają jeszcze jedną zaletę- kontrolę. Statystyki przedstawiane w Social Media pozwalają na audyt naszych działań i wprowadzanie ewentualnej korekty, w zależności od rezultatów. Jest to narzędzie, którego nie powinno się lekceważyć!

Warto być sobą!

Powyższe stwierdzenie w kontekście jednostek noclegowych może wydawać się dziwne, ale już spieszymy z wytłumaczeniem! Mnogość bodźców we współczesnej rzeczywistości jest tak intensywna, że odbiorcy treści wykształcili specjalny rodzaj pancerza. Ochrona ta polega na całkowitej neutralności wobec wszelkiego rodzaju oszustw, fałszu oraz mydlenia oczu. Konsumenta naszych usług i produktów interesuje wyłącznie wiarygodność! Jak więc osiągnąć ten wymarzony stan?

Z pomocą znów nadciągają media społecznościowe, które udostępniają wiele opcji budowania pozytywnej relacji z klientem, także przed faktycznym skorzystaniem z usługi. Przyciągnij uwagę licznymi zdjęciami, filmami oraz relacjami, które stworzą unikalną atmosferę, a sam widz nie będzie mógł się doczekać, aby tego doświadczyć. 

Potężnym instrumentem jest również sekcja komentarzy. Kompetentne odpowiedzi na zapytania i wątpliwości spodziewanych gości oraz opinie zadowolonych turystów kształtują zaufanie, a następnie lojalność. Są to wartości bezcenne dla każdego biznesu hotelowego.

Prawdziwa potęga Social Media tkwi jednak w samej nazwie. To właśnie interakcja pomiędzy użytkownikami, znajomymi, rodziną i przyjaciółmi sprawia, że sieć jest tak spójnym organizmem. Jeden post może spowodować, że popularność Twojego obiektu drastycznie wzrośnie. Właśnie dlatego wiedza o funkcjonowaniu mediów społecznościowych jest tak ważna i cenna!

Wyróżnij się lub zgiń

Ten dobitny tytuł odnosi się do legendarnej pozycji marketingowej, ale mimo upływającego czasu- wciąż jest aktualny. Jak więc wyróżnić naszą ofertę spośród licznej konkurencji? To proste, wezwij wsparcie!

 Współpraca z portalem tematycznym dostarcza wiele zalet. Przede wszystkim jest to innowacyjność oraz świeżość pomysłów i działań promocyjnych. Skuteczną metodą jest umieszczenie punktu noclegowego na specjalnej mapie niepowtarzalnych atrakcji oraz asysta zachęcającego artykułu, co jeszcze wzmacnia przekaz i generuje kolejne zasięgi. Korzyści? Znaczne oszczędności, a także pewność, że docieramy do właściwej grupy docelowej!

Chcesz wiedzieć więcej?

Sprawdź nasz NOWY EBOOK „Obiekty z klimatem – Instagram Handbook”, czyli podręcznik do Instagrama dedykowany obiektom noclegowym.

← Powrót do aktualności